8 טיפים לבישול מהיר וטעים

אוכל ביתי בקלות
13 טיפים לבישול מהיר וטעים

ברוכים הבאים למדריך שלנו לבישול מהיר וטעים! אם אתם אנשים שרוצים לבשל אוכל טעים אבל עדין לא בטוחים איך עושים את זה נכון, הגעתם למקום הנכון. בפוסט זה, נספק לכם 8 טיפים חשובים שיעזרו לכם להכין ארוחות מעוררות תיאבון תוך זמן קצר ונעשיר לכם את הידע בכל מה שקשור לבישול נכון, אפקטיבי ומהיר.

אז בואו נצלול פנימה ונגלה איך כל אחד יכול להכין אוכל ביתי טעים!

טיפ 1: תכננו מראש

אחת הדרכים היעילות ביותר לחסוך זמן ומאמץ במטבח היא לתכנן את הארוחות מראש. אתם יכולים לעשות את זה דיי בקלות, אני ממליצה לכם בכל מוצאי שבת לשבת עם דף ובני המשפחה ולהחליט מה אוכלים בכל יום, זו גם הזדמנות טובה לעבור על רשימת הקניות השבועית ולקנות רק מה שבאמת צריך ולהימנע מקניות מזדמנות בסופר יקר.

תכנון ארוחות לא רק חוסך לכם זמן, אלא גם עוזר לכם לקבל החלטות בריאות יותר. כאשר אתם מתכננים את הארוחות שלכם מראש, יש לכם הזדמנות ליצור תפריטים מאוזנים ולא להכין אוכל בתחושת רעב לא נעימה שהגוף רק רוצה לאכול ולא משנה מה המאכל וכמה הוא משמין.

טיפ 2: הכינו את המרכיבים מראש

אחד המפתחות לבישול מהיר וטעים הוא הכנת המרכיבים מראש, הפעולה הזו תחסוך לכם זמן ותהפוך את תהליך הבישול להרבה יותר חלק ומהיר. קחו את הזמן לשטוף, לקצוץ ולמדוד את המרכיבים שלכם לפני שתתחילו לבשל. בדרך זו, כשמגיע הזמן לבשל, אתם תוכלו פשוט להתרכז בהכנת האוכל עצמו מבלי להתעסק בקיצוץ וליקוט חומרים (שלא לדבר על הרגע הזה שקולטים באמצע ההכנה שחסר לנו אחד הרכיבים).

טיפ 3: השתמשו בטכניקות בישול חוסכות זמן

כשזה מגיע לבישול אוכל ביתי טעים שלא מצריך יותר מדיי עבודה ושטיפת כלים, אני ממליצה לכם ללכת על מתכונים קלים להכנה, כאלו שמכינים את כל הארוחה בסיר אחד או מתכונים שמוכנים תוך 10 דקות, למשל עוף עם תפוח אדמה בתנור או פסטה בולונז בסיר אחד. הרעיון של ארוחה בסיר אחד היא שאנחנו נקבל ארוחה שלמה (חלבון + פחמימה) בסיר אחד, ככה גם נשתמש בפחות כלים שנצטרך לנקות אחר כך וגם האוכל יהיה מוכן ביחד.

טיפ 4: השתמשו בשאריות

אחת הדרכים הטובות ביותר לחסוך זמן ולהפחית בזבוז מזון היא לעשות שימוש בשאריות. במקום לזרוק מזון שאנחנו כבר לא נאכל, תנסו להיות יצירתיים והפכו אותו לארוחות חדשות. ניתן להפוך שאריות למנות טעימות ומהירות, ולחסוך לכם הרבה זמן וכסף.

לדוגמא, אם יש לכם אורז שיושב במקרר כבר כמה ימים, תוכלו להקפיץ אותו עם פרוסת חזה עוף וירקות וליצור לכם מוקפץ אורז בקלות ומהירות. אם נשאר לכם שאריות של דג סלומון במקרר, תוכלו להכין פסטה עם רוטב שמנת וסלמון טעים. נסו להיות כמה שיותר יצירתיים.

טיפ 5: מבשלים בכמות שמספיקה לכמה ימים

לפעמים אני מזהה אצל אנשים מחויבות כזו להכין אוכל חדש וטרי מדיי יום, כאילו זה סמל סטאטוס לא מוסבר שאם אתם אוכלים את אותו האוכל יום או יומיים ברצף נכשלתם. אבל זה ממש לא נכון. אצלי בבית אנחנו אוכלים את השאריות משבת מדיי יום ראשון, ואם הוא מספיק אז גם ביום שני (ואפילו שלישי) באותה מידה, אם אנחנו מכינים באמצע השבוע אוכל טרי, אנחנו דואגים להכין כמות שתספיק ליומיים לפחות, ככה חוסכים זמן במטבח בצורה חכמה ולא זורקים אוכל.

טיפ 6: התנסו בטעמים חדשים

אחת הדרכים הטובות ביותר לשפר את רמת הבישול שלכם היא על ידי הכנת מתכונים חדשים שעוד לא ניסיתם, מעבר לזה שזה יגרום לכם לגיוון בארוחות זה גם ממש כיף! אם בא לכם מוקפץ טעים לדוגמא, במקום להיכנס לוולט ולהזמין, אני ממליצה לכם פשוט להכין בבית, כן, גם אם אף פעם לא הכנתם מוקפת בבית! (זה לדוגמא, מתכון מצוין!)

הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להתנסות בטעמים חדשים:

  1. נסו עשבי תיבול ותבלינים שונים: עשבי תיבול ותבלינים יכולים להוסיף עומק ומורכבות למנות שלכם. ואני לא מדברת על פפריקה וכמון. אם עדין לא בישלתם עם קארי, חויאג' או שום שחור אל תפחדו לנסות.
  2. ערבבו בין מטבחים שונים: שלבו טעמים ממטבחים שונים בבישול שלכם. לדוגמה, ניתן לשלב טעמים מקסיקניים ואסיאתיים באמצעות מרכיבים כמו רוטב סויה, מיץ ליים, חמאת בוטנים וכוסברה במאכלים שאתם מכינים מדיי יום כמו למשל מוקפץ עם חמאת בוטנים.
  3. שחקו עם מתוק ומלוח: אל תחששו להוסיף מעט מתיקות למאכלים מלוחים או להיפך. לדוגמה, זילוף סוכר חום יכול לאזן את החומציות של רוטב על בסיס עגבניות, בעוד הוספת קמצוץ מלח לקינוח מתוק יכולה ליצור ניגוד מושלם, כמו למשל עוגיות שוקולד צ'יפס עם מעט מלח גס.

זכרו, המפתח הוא להיות עם ראש פתוח ונכונות להתנסות. אתם אף פעם לא יודעים אילו שילובים טעימים אתם עשויים לגלות, וחוץ מזה תזכרו תמיד שרוב המתכונים הקיימים התחילו מטעות שטבח אחר עשה במטבח שלו.

טיפ 7: אמצו מתכונים פשוטים

כשמדובר בבישול מהיר וטעים, אימוץ מתכונים פשוטים ומהירים משנה את כל כללי המשחק. מתכונים אלה הם בדרך כלל לא מסובכים וזמן ההכנה בפועל שלהם נע בין 10-20 דקות, עם מרכיבים מינימליים ושלבים קצרים. הם מושלמים עבור אנשים עסוקים שאין להם הרבה זמן לבלות במטבח אבל עדיין רוצים ליהנות מארוחות טעימות. לדוגמא, המתכון לאוסובוקו בתנור שלי הוא מתכון שעל פניו נשמע קשה ומסובך, אך בפעול מדובר ב10 דקות הכנה ושאר הזמן האוסובוקו מתבשל לו בתנור בנחת.

טיפ 8: תיהנו מהתהליך

בישול הוא לא רק על התוצאה הסופית; זה מסע שלם שאנחנו עוברים ביחד עם התבשיל שלנו. כשאתם במטבח, קחו את הזמן ליהנות מתהליך יצירת ארוחה טעימה. אני מבטיחה לכם שאחד הדברים שיתרמו לכך שהאוכל יצא לכם טעים יותר הוא אם פשוט תכינו אותו באהבה ובנחת.

מצאו שמחה בריחות, בצלילים ובמרקמים של הבישול. תרשו לעצמכם להיות נוכחים באופן מלא במטבח, ללא הסחות דעת ותהנו מתהליך ההכנה.

לסיכום,

בישול אוכל טעים במהירות לא חייב להיות משימה מתישה וקשה. על ידי ביצוע 8 טיפים האלו, תוכלו לחסוך זמן ומאמץ במטבח ועדיין ליהנות מארוחות טעימות. 

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לכתבה הקודמת לכתבה הבאה