איך להכין ארוחת גבינות ויין משובחת?

אוכל ביתי בקלות
ארוחת יין וגבינות

גבינות ויין הם שילוב מנצח. סיבה אחת לכך היא הרגל: בלוטות הטעם שלנו אוהבות טעמים מוכרים וחיבורים ידועים, ולכן המסורת של שילוב גבינות שונות עם יינות איכותיים עוברת מדור לדור. סיבה שנייה היא השפעת היין והגבינות על החך. הטאנין שנמצא ביין, נקשר אל החלבונים שיש ברוק ומייצר תחושה מחוספסת בפה. הגבינות מאזנות את החספוס. מצד שני היין מאזן את תחושת השמנוניות של הגבינות, וכך שני המרכיבים מבליטים את האיכויות החיוביות אלה של אלה.

לכן, כדאי ללמוד איך להכין ארוחת גבינות ויין משובחת באמת, וכאן בעמוד תמצאו טיפים מועילים שכל אחד ואחת יכולים ליישם.

איזה גבינות מתאימות לארוחה מפנקת?

הבסיס של ארוחת גבינות ויין הוא הגבינות. החלוקה העיקרית המקובלת היא לגבינות קשות ורכות, ויש גם גבינות עיזים, גבינות כחולות, גבינות טבעוניות וגבינות מתובלות. אם אתם מכינים ארוחה אינטימית, לזוג או אפילו ל-4-5 בני אדם, מומלץ להגיש 2 סוגי גבינות בלבד (אם מבחר מכל אחת מהקטגוריות). לארוחה לקבוצה גדולה כדאי להצטייד בכל הסוגים הנ"ל של הגבינות. הגבינות הקשות המומלצות הן גאודה (גבינה הולנדית עם מינימום 28% שומן), פקורינו (גבינה מלוחה שמופקת מחלב של כבשה), מנצ'נו שמגיעה אלינו מספרד, פרמזן, אמנטל השוויצרית וצ'דר שאהובה בבריטניה ומתאפיינת בטעם חריף. הגבינות הרכות שמתאימות לארוחת שחיתות הן קממבר (שנקראת על שם כפר במחוז נורמנדי בצרפת), ברי שגם היא מגיעה מצרפת, וריקוטה שאותה מכינים ממי גבינה ולכן היא דלת שומן ומתאימה למי שמעדיפים גבינות עם פחות שומן. הקטגוריה של גבינות כחולות מעניינת במיוחד, גם בגלל הגוון שמוסיף צבע לשולחן וגם בגלל תהליך ההכנה שמבוסס למעשה על עובש. העובש שמוזרק לגבינה תורם לחומציות שלה ומייצר גם מרקם אוורירי ופירורי. הגבינות הכחולות הפופולריות הן סטילטון הבריטית, גורגונזולה האיטלקית ורוקפור הצרפתית.

איזה יין הכי מתאים לגבינות ?

השלב הבא ביצירת ארוחת ערב גבינות ויין הוא להתאים את היין לגבינות. באופן עקרוני לגבינות הקשות מתאים יותר יין אדום, ובפרט כאלה שהם בעלי גוף מלא ונוכחות דומיננטית. הסיבה לכך היא הצורך לאזן את הטעמים החזקים של הגבינות הקשות. סוגי היינות האדומים המומלצים ביותר הם סוגי יין מרלו וקברנה סוביניון. עם גבינה רכה כדאי להגיש יין לבן. במיוחד מתאימים היינות הלבנים החצי יבשים והמתקתקים. למשל, סוביניון בלאן וגם שרדונה יכול להשתלב היטב עם קממבר, ברי או ריקוטה. עם גבינת עיזים רצוי להגיש יינות לבנים יבשים שמתאפיינים בחומציות קלה, ולצד גבינות כחולות – יין מתוק (למשל פורט).

התוספות החשובות לארוחה

כדי להשלים חוויה קולינרית מפנקת, כדאי להוסיף לגבינות וליין גם לחמים איכותיים. עוד המלצה היא לגוון עם כמה סוגים של לחמים, בהתאם למספר האורחים. כדאי להגיש גם קרקרים לטובת מי שמנסים להפחית את כמות הקלוריות היומית. עוד תוספת מבורכת היא אגוזים מסוגים שונים – למשל אגוזי מלך ופקאנים – וגם שקדים. הקראנצ'יות של השקדים והאגוזים מבליטה את הרכות והנימוחות של הגבינות, כולל אלה הקשות יחסית, ותורמת עוד גירוי מוצלח לבלוטות הטעם. גם פירות יכולים להתאים לארוחה כזו, ובמיוחד מומלצים ענבים, תאנים, אגסים ומשמשים, שיכולים לשמש גם כקינוח בריא וטעים.

המאמר נכתב בשיתוף חברת היבואן – חנות יין וסיטונאות אלכוהול עם משלוחים חינם בכל רחבי הארץ !!

לכתבה הקודמת לכתבה הבאה