כל מה שצריך להכיר על עיצוב מטבחים

אוכל ביתי בקלות
עיצוב מטבחים

המטבח הוא ככל הנראה אחד החללים החשובים והמשמעותיים בבית שלנו. הוא המקום בו אנחנו מבשלים בשבתות וחגים, אוכלים ארוחת בוקר עם המשפחה וכן הלאה. בין אם אתם אוהבים לבשל ובין אם אתם רוצים לאהוב את מלאכת הבישול, אבל המטבח שלכם לא מתאים לצרכים שלכם, המאמר הזה נועד עבורכם. כאן נעבור בקצרה על כל הכלים העיצוביים הקיימים עבורינו לעיצוב של מטבח נעים, נוח לעבודה ואסתטי. קדימה, בואו נצא למסע מרתק בעקבות עיצוב של מטבח מנצח.

קודם כל, נחליט על מבנה המטבח

עיצוב פנים נמצא תחת הקטגוריה של 'אומנות שימושית'. כלומר, אנחנו משתמשים בכלים מעולם האומנות בשביל ליצור אסתטיקה וסדר, אשר בהמשך ישרתו אותנו במטבח ויאפשרו לנו לעבוד בתוכו בקלות רבה יותר לאורך זמן. לכן, בשלב הראשון של הפרויקט, אנחנו נרצה להבין מבעלי הנכס, מה הם מחפשים במטבח המושלם. יש כאלו אשר מבשלים למשפחה ומעוניינים ליצור פינת אוכל בה הילדים יכולים לשבת רגע לפני שילכו למסגרות. יש כאלו אשר אוהבים לארח ומחפשים מקום כדי לאחסן את כל הכלים שלהם וכדומה. חשוב לתכנן את מיקומם של משטחי העבודה, הכיריים, התנור והמקרר, בהתאם לצרכים האישיים שלכם. אנחנו כן ממליצים לערוך סוג של רשימה בתור הכנה. בסופו של יום, אתם אלו אשר יודעים בדיוק מה אתם צריכים כדי שיהיה לכם הרבה יותר נוח.

נדאג לטפל בתשתיות

רגע לפני שאנחנו עוברים לחלק האומנותי, אנחנו צריכים לזכור שוב, המטבח הוא מקום בו אנחנו רוצים לעבוד בנוחות. לכן, אנחנו חייבים לוודא כי התשתיות בנויות כנדרש. אנחנו נרצה לבחון את מצבה של הצנרת, לראות האם יש דברים אותם אנחנו רוצים לפתור במערכת החשמל או הגז וכיוצא באלו. אל דאגה, אתם לא צריכים לנהל את האופרציה הזו לבד. בדיוק בשביל זה ישנם נותני שירות אשר זה תפקידם.

עכשיו, נעבור לאסתטיקה

כמו שאומר הפתגם המוכר: 'על טעם ועל ריח אין מה להתווכח'. יש מגוון אפשרויות של עיצוב מטבחים, כל אחד נמשך לעיצוב קצת אחר ולאלמנטים שונים. כלומר, יש מי שיעדיפו לבנות מטבח בעיצוב מודרני יוקרתי. כלומר, אנחנו מדברים על מטבח בצבעים מונוכרומטיים בעיקר. העשוי בקווים נקיים. לעומת זאת, יש מי שאוהבים סגנון 'כפרי'. כלומר, מטבח רווי בעץ. כזה אשר דווקא לא נהנה מקווים נקיים וסימטריים. אנחנו יכולים להחליט כי אנחנו תולים חלק מהסירים והמחבתות על קרש התלוי בחלק העליון של המטבח. אנחנו יכולים לבחור להשתמש בצמחיה כדי להכניס קצת ירוק הביתה וכדומה. כאמור, אין נכון ולא נכון בכל הנוגע לעיצוב.

יש כמה אלמנטים אליהם נרצה לשים לב ביתר שאת:

  1. תאורה: מצד אחד התאורה במטבח צריכה להיות חזקה מספיק כדי לאפשר לנו לראות מה אנחנו עושים. מהצד השני, אנחנו לא נרצה להשתמש בתאורה עזה מדי, שכן כך אנחנו נאבד משהו מהחמימות של החלל. הדרך לפתור את הבעיה הזו בדרך כלל היא על ידי הנחה של מספר גופי תאורה שונים. כאשר כל אלמנט מוסיף לנו עוד גוון לתוך החלל.
  2. פינת אוכל: כאן יש לנו מגוון רחב של אפשרויות. קודם כל, פינת אוכל היא נקודה מצויינת עבור מי שרוצים להכניס קצת צבע למטבח. אנחנו יכולים למשל להביא כיסאות בצבעים שונים. אנחנו יכולים לבחור בשולחן עליו נניח פרטי נוי כדי להוסיף אלמנטים נוספים לחלל. כמובן, אם אנחנו רוצים, אפשר לבחור בפינת אוכל עשויה בר גבוה עם כיסאות תואמים. הכל תלוי בבחירה שלנו. אבל זו בהחלט נקודה לחשוב עליה.
  3. תמונות: זה אולי נשמע כמו פרט שולי, וודאי אחרי שעברנו על כל המרכיבים של מטבח מנצח. אבל בסופו של יום, כדי להשלים כל עיצוב, אנחנו צריכים להבין מה אנחנו תולים על הקיר ליצירה של מראה שלם והרמוני. אנחנו יכולים לבחור לתלות תמונה משפחתית, פריטי אומנות וכן הלאה. מה שחשוב הוא לחשוב על פריטים אשר דרכם אנחנו יכולים לצקת משהו מהאישיות שלנו לתוך המטבח.
לכתבה הקודמת לכתבה הבאה