איך בוחרים את האבטיח המושלם? איך אפשר לדעת אם אבטיח בשל ומוכן לאכילה?

אוכל ביתי בקלות
המדריך לבחירת אבטיח מושלם

שמגיע הקיץ הדבר הראשון שאנחנו חושבים עליו הוא האבטח המושלם. בין אם זה בפיקניק, על האש, בים או סתם בבית אחרי העבודה – אבטיח טעים ומתוק הוא אחלה נשנוש שמעלה חיוך לכולם, במיוחד אם הוא קר.

האתגר בקיץ הוא בבחירת האבטיח המושלם – כזה שהוא בשל, עסיסי ומתוק. בגלל שיש כל כך הרבה אבטיחים בחנות, לבחור את האבטיח המושלם יכול להיות מסובך. הכנו אתך המאמר הזה כדי לעזור לכם לבחור את האבטיח המושלם, בואו נתחיל!

למה חשוב לבחור את האבטיח הנכון?

בחירת האבטיח הנכון היא קריטית מסיבות רבות:

  1. אבטיח בשל מציע את הטעם והמרקם הטובים ביותר, ומספק את האיזון המושלם בין מתיקות לעסיסיות שאנו כל כך משתוקקים אליו בחודשים החמים.
  2. אבטיחים עמוסים בחומרים מזינים, כולל ויטמינים A, C ונוגדי חמצון כמו ליקופן, מהם נהנים בצורה הטובה ביותר כאשר הפרי בשיא בשלותו. בחירת אבטיח שאינו בשל מספיק עלולה להוביל לטעם בינוני ואבטיח פחות מזין לכן אנחנו חייבים ללמוד איך לבחור את האבטיח המושלם.
  3. מעבר ליתרונות הבריאותיים, תהליך בחירת אבטיח טוב משקף גם את התמורה לכסף. אבטיחים אינם הפירות הזולים ביותר, כמו שאתם בטח יודעים, במיוחד כשהעונה רק מתחילה. לדעת איך לבחור את האבטיח הנכון מבטיחה שההשקעה שלנו גם תהיה משתלמת ולא נזרוק כסף לפח ונמנע את האכזבה של חיתוך אבטיח שאינו עומד בציפיות.

מהם הסימנים לאבטיח טעים ובשל?

  • אחד הסימנים הבולטים ביותר הוא המראה של האבטיח. חשוב שתבחרו אבטיח שיש לו בליטה צהובה משמעותית, אל תפחדו ותטעו לחשוב שהאבטיח לא טוב בגלל הבליטה אלא ההפך הוא הנכון – זה מה שמעיד על כך שהוא בשל.
  • סימן נוסף שיש לקחת בחשבון הוא הגבעול של האבטיח. אתם צריכים לבחור גבעול של אבטיח שיהיה כמה שיותר יבש, זה מה שמעיד על בשלותו.
  • צבע האבטיח הוא אינדיקטור נוסף, חפשו אבטיח עם גימור מט עמום ולא מבריק. מראה מבריק מרמז לעתים קרובות שהאבטיח לא בשל.
  • הצליל שהאבטיח משמיע כאשר דופקים עליו יכול גם לתת רמזים לגבי בשלותו. אבטיח בשל יפיק צליל עמוק וחלול, המעיד על כך שהוא מלא במים ובשל. לעומת זאת, צליל גבוה או מוצק לעתים קרובות אומר שהאבטיח לא בשל או בשל מדי.
איך בוחרים אבטיח טעים

כיצד המשקל מצביע על בשלות האבטיח?

משקלו של אבטיח הוא אחד הסימנים המשמעותיים לבשלותו ולתכולת המים שלו. אבטיח בשל אמור להרגיש כבד לגודלו, ללא קשר אם מדובר בזן גדול או קטן. הכבדות הזו היא סימן לכך שהאבטיח מלא במיץ, מה שתורם למתיקותו הרצויה. מכיוון שאבטיחים מורכבים מכ-91% מים, אבטיח בשל ישקול באופן טבעי יותר מכיוון שהוא מכיל כמות גדולה יותר של מים.

אז איך נדע אם המשקל של האבטיח שלנו כבד?

בעת בחירת אבטיח, כדאי להרים כמה בגודל דומה כדי להשוות את משקלם. זה שמרגיש הכי כבד הוא כנראה האופציה הבשלה והעסיסית ביותר. טכניקה פשוטה אך יעילה זו היא תוצאה ישירה של תכולת המים של האבטיח, המצביעה ישירות על בשלותו ומבטיחה שאנחנו בוחרים פרי שנמצא בשיא טעמו.

מדוע אסור לוותר על אבטיח עם כתם השדה?

כתם השדה הוא משהו שלעולם לא כדאי להתעלם ממנו בעת בחירת האבטיח המושלם. כתם זה, שנמצא בצד התחתון של האבטיח, הוא המקום שבו הוא ישב על הקרקע והבשיל בשמש. צבע כתם השדה יכול לספר לך הרבה על מידת הבשלות של האבטיח.

לאבטיח בשל יהיה כתם שדה בצבע צהוב קרמי או אפילו צהוב-כתום. צבע עמוק ועשיר זה מצביע על כך שלאבטיח היה מספיק זמן להבשיל תחת השמש, מה שתורם למתיקותו ולעסיסיותו. לעומת זאת, אבטיח עם כתם שדה לבן או חיוור מאוד כנראה לא הבשיל במלואו, מה שמוביל לפחות טעם ולמרקם מוצק ופחות עסיסי.

בחרו אבטיחים שיש להם כתם שדה צהבהב או כתמתם
בחרו אבטיחים שיש להם כתם שדה צהבהב

בדיקת כתם השדה היא דרך קלה אך יעילה למדוד את בשלותו של אבטיח מבלי לנחש. זהו סימן טבעי שהותיר תהליך הגידול עצמו, המספק רמז ברור לגבי בגרותו ומוכנותו של הפרי לאכילה. אז בפעם הבאה שאתם בוחרים אבטיח, זכרו להפוך אותו ולבדוק את כתם השדה. סימן צהוב-זהוב הוא סימן מבטיח לאבטיח טעים ובשל שמחכה שתיהנה ממנו.

האם הקשה על אבטיח יכולה באמת לעזור לבחור אחד מתוק?

אתם מכירים את הרגע הזה שאתם עומדים בסופר מסביב לארגז האבטיחים הענק וסביבכם מעגל מתופפי אבטיחים? השיטה של הקשה על אבטיח והאזנה לצליל היא טכניקה שהרבה הולכים לפיה לבחירת אבטיח בשל ומתוק. שיטה זו נחשבת למסורתית וישנה ומבוססת על הרעיון שאבטיח בשל יפיק צליל ייחודי המעיד על מוכנותו לצריכה. אבל האם טכניקה זו באמת עובדת?

כאשר אתם מקישים על אבטיח בשל, הוא אמור להפיק צליל עמוק וחלול. צליל זה הוא אינדיקציה לכך שהאבטיח מלא במיץ ובעל בשר מוצק אך בשל. הצליל החלול מרמז שיש רמת לחות מתאימה, שהיא חיונית לאותו טעם מתוק ומרענן שאנו כל כך רוצים. לעומת זאת, אבטיח לא בשל ישמיע צליל גבוה ומוצק יותר, בעוד שאבטיח בשל מדי עשוי להישמע עמום וחנוק, עקב בשר רך מדי.

בעוד שהקשה על אבטיח היא רק אחת מכמה שיטות למדידת בשלותו, היא יכולה להיות מאוד מבלבלת ואין מה לעשות, אם אתם לא יודעים איזה צליל צריך לשמוע אתם תמצאו את עצמכם מתופפים על כל האבטיחים בארגז מבלי להבין מה אתם מחפשים, לכן, אני ממליצה לכם ללכת לפי השיטות האחרות לבחירת אבטיח טעים, כפי שפירטתי למעלה והם מדויקים יותר, כמו המראה, המשקל וכתם השדה.

לסיכום

בחירת האבטיח המושלם כרוכה בשים לב למספר גורמים עיקריים: מראה, משקל, כתם השדה וצליל הפרי. לאבטיח בשל תהיה צורה מוצקה וסימטרית, הוא ירגיש כבד לגודלו, יהיה לו כתם שדה צהוב קרמי והוא יפיק צליל עמוק וחלול כשדופקים עליו. על ידי ביצוע טיפים אלה, אתם יכולים להגדיל משמעותית את הסיכויים שלכם לבחור אבטיח מתוק, עסיסי ובשל. בין אם לפיקניק, לעל האש או כחטיף מרענן, בחירת אבטיח מושלם תבטיח לכולם בילוי כיפי וטעים.

לכתבה הקודמת לכתבה הבאה