ככה תבחרו את הסיר המושלם עבורכם

אוכל ביתי בקלות
סיר מומלץ

הקהל הישראלי אוהב לבשל. אפשר אפילו לומר בביטחון יחסי כי הקהל הישראלי הולך והופך מיומן יותר ויותר בעולמות הבישול והאפייה. אולי זה בגלל שהחברה הישראלית נחשבת משפחתית מאוד. כזו אשר אוהבת לארח בשבתות, חגים וימים מיוחדים. גם אם אתם שייכים לקבוצה של אלו אשר אוהבים לבלות שעות במטבח וגם אם אתם אוהבים 'לתקתק עבודה', בכל מקרה כלי מטבח טובים תמיד עושים את העבודה. אנחנו כאן כדי לתת לכם סקירה קצרה על סירים כדי שתוכלו לבחור במדויק את הכלים אשר יתנו לכם את המענה הטוב ביותר. רוצים לשמוע עוד? מתחילים עכשיו.

למה כל כך חשוב להקפיד על בחירה של סיר למטבח

לפני שנדבר בהרחבה על סוגים של סירים, אנחנו רוצים להסביר מה התפקיד של כלי הבישול ועל האופן בו הוא משפיע על טיבו של התבשיל. יש כמה סיבות טובות לרכוש כלי בישול איכותי. ערכנו עבורכם רשימה קצרה של הסיבות הללו:

  1. רכישה של כלי בישול מצוין תשרת אתכם לאורך השנים: בין אם אתם מבשלים בכל יום ובין אם אתם מבשלים פעם בשבוע, בפועל, אתם משתמשים לא מעט בכלי הבישול שלכם. אם אתם רוצים כי אלו ישמשו אתכם לאורך זמן, לא יצברו לכלוך ושומן אשר יוציא את הכלי משימוש ועוד, כדאי לכם להשקיע פעם אחת ברכישה של כלי מצויין. הרכישה הזו תלווה אתכם לאורך עשרות שנים ובאופן טבעי, ככל שתהיה בניכם ובין הכלי היכרות ממושכת יותר, כך תדעו בדיוק מה אתם צריכים לעשות כדי להגיע לתוצאה מדויקת בכל פעם מחדש.
  2. רכישה של סיר המתאים לצרכים שלכם תשפר את היכולות שלכם במטבח: אנחנו עוד נרחיב על כך, אבל חשוב לזכור כי בשביל להגיע לתוצאות במטבח, עלינו לדעת איך להשתמש בכלים המיועדים לצרכים שלנו. לצורך ההמחשה, סיר רוסטר, הוא סיר המיועד לבישול על הגז ולאפייה בתנור. כלומר, הוא מושלם עבור הכנה של קדירות ותבשילים הדורשים מעבר בין עבודה על הכיריים לבישול בתוך התנור. מהצד השני, סיר קטן לבישול רטבים יסייע לכם לצמצם את התבשיל בלי לשרוף אותו כיוון ששטח הפנים קטן יותר בכלי מהסוג הזה וכן הלאה. כלומר, התאמה של הכלי לתבשיל היא חלק מרכזי בעבודת הטבחות.
  3. כאשר אתם נעזרים בכלים מצויינים, אתם נהנים מהעבודה ובפועל מבשלים יותר: כולנו מכירים את התחושה הזו. אנחנו נמנעים באופן טבעי מכל מה שאנחנו לא ממש רוצים לעשות. כאשר יש לנו כלים איכותיים כל העבודה הופכת קלה יותר, נוחה יותר ואנחנו נהנים פשוט מהעבודה שלנו לצד הכיריים.

איך נבחר את הכלים הרלוונטים עבורינו

אז באמת אפשר להגיד כי זה לא מספיק לרכוש כלי אחד ויחיד אלא, כדאי תמיד לרכוש מספר סירים במטרה לכסות את כל הצרכים שלכם במטבח. בין היתר, אנחנו ממליצים על רכישה של רוסטרים. סיר רוסטר הוא כלי אשר מגיע אלינו מארצות הברית. בתרגום מילולי מאנגלית אנחנו יכולים לתרגם את המונח כסיר לצליה. שכן כלים מהסוג הזה אכן מושלמים עבור צליה של נתחים. בדרך כלל כאשר אנחנו עובדים עם בשר בתבשילים וקדרות, אנחנו רוצים 'לסגור אותו'. כלומר, לאורך תהליך הבישול אנחנו נרצה קודם כל לצרוב את הנתחים על הגז, כך שישחימו מכל הצדדים. רק אז, נכניס את הנתח ביחד עם יתר המרכיבים לבישול ארוך. אגב, ניתן להשתמש בכלי גם לצריבה של ירקות, קרמול בצל ועוד. כאשר אנחנו משתמשים באותו כלי לאורך כל התהליך, התבשיל מקבל את טעמם של הסוכרים הנותרים בקרקעים הסיר לאחר הצליה, כך אנחנו מעשירים את הטעם של הקדרה.

בנוסף, היינו ממליצים לרכוש כלי בישול בגדלים שונים. כאלו המתאימים לעבודה על הגז בלבד וכאלו המתאימים לבישול בתוך התנור. כאמור, ברגע בו יהיו לכם כמה כלים בסיסיים האוכל שלכם יהפוך הרבה יותר טעים ברגע אחד.

לכתבה הקודמת לכתבה הבאה