איך נכון לעבוד עם בשר ואגיו?

אוכל ביתי בקלות
איך מבשלים בשר וואגיו?

אחד מזני הבקר שנחשבים מהמשובחים ביותר בעולם וגם המחיר שלו הוא בהתאם, זהו הוואגיו. מדובר בבשר מגיע אלינו מיפן, בשר הואגיו מתאפיין ברמת שיוש גבוהה וכמובן גם בכמות שומן נכבדת, מה שהופך אותו לבשר טעים המיוחד. בשנים האחרונות, ניתן למצוא את הוואגיו לא רק ביפן – הוא הגיע גם לישראל, וזו בשורה מעולה לחובבי הבשר, מה שמחייב אותם ללמוד להכיר את הנתח וכמובן גם לדעת איך להשתמש בו.

וואגיו – מה מקורו?

הפרות שהן מקור הוואגיו גדלות בקינקי וצ'וגוקו ביפן. באלף הקודם נעשה בהם שימוש בעיקר לצרכי משא. עם השנים למדדו לשפר את הפרות הללו בעזרת הכלאות וכך הן קבלו את הכותרת של הבשר הכי משובח בכל יפן. הסטייקים שמתקבלים מהפרות האלה הם בעלי מרקם ייחודי ורך עם רצועות שומן משוישות ועדינות, ממש תמונות שרואים ונופלת הלסת. בעזרת צלייה נכונה מתקבל נתח משובח במיוחד נימוח ומתמוסס בפה. יודעי דבר טוענים כי הדרך להגיע לרמות השיוש הגבוהות הללו בפרות, הוא בגלל שהן זוכות לטיפוח מיוחד ופיטום מדויק למשך שלוש שנים, בהשוואה לפיטום הרגיל שאורך 4 חודשים לכל היותר.

מעבר לזה טוענים ביפן כי פרה מאושרת היא פרה שבשרה משובח יותר. על כן משקיעים שם גם במרעה של הבקר כך שלמעשה הן שוהות ומוזנות ב – 80% מהזמן בשטחי מרעה.

המחיר של הוואגיו

אז אחרי שהבנתם עד כמה מושקעת הפרה שממנה יוצא בשר הוואגיו, ברור גם שתג המחיר שעל הנתח יהיה בהתאם. על איכות אנחנו צריכים לשלם. הפרה כאמור מקבלת תנאי מחיה מיוחדים שמייקרים מאוד את הגידול שלה. מעבר לכך, מדובר בפרות שלא נשלחות לשחיטה בגיל בו הפרות האחרות מובלות לשחיטה כי ממשיכים לטפח אותם זמן ארוך יותר מה שמייקר גם כן כל נתח. המחיר של וואגיו משובח הוא כ-500 דולר ל300-400 גרם בשר.

שימו לב – בקנייה של נתח וואגיו תוודאו כי אכן מדובר בנתח המקורי ולא בחיקויים. יש מסעדות וגם קצביות שמנצלות את העובדה כי מדובר כאן בכסף גדול ועל כן הם מתייגים סוגי בשר שונים כוואגיו ועליהם הם דורשים מחירים מופקעים ולא מוצדקים.

תכלס – איך מבשלים את הוואגיו?

למעשה לא מדובר בנתח מפונק וכי לא נדרשת מומחיות מיוחדת לצלייה או בישול של הוואגיו. מה שאתם צריכים לעשות הוא לפזר בנדיבות מלח ופלפל על הבשר, תוכלו להשתמש בגריל פחמים או במחבת כדי להכין את המתח, שימו לב שאם אתם משתמשים בגריל פחמים אז תצלו קודם את השומן ולאחר מכן את הבשר בחום בינוני. אם אתם מסתבכים- תמיד כדאי להיעזר באנשי מקצוע המכירים היטב את הנתח ויודעים איך להתעסק אתו. ייעוץ עם אנשים מנוסים אף פעם לא מזיק. אז נכון שמדובר בנתח יוקרתי אבל הוא בהחלט יוכל להשתלב בעיצוב של שולחן שוק יוקרתי כאשר מדובר באירועים מיוחדים בהם אתם רוצים להציע אוכל מיוחד ומשובח יותר. תכננו את המנות שתרצו להגיש ואם החלטתם ללכת על הוואגיו, בחרו בחכמה את הנתח שלכם ואחר כך תתייעצו עם מי שכבר מכיר את הנתח וכך תבשלו לכם את הנתח המושלם!

לכתבה הקודמת לכתבה הבאה