איך בוחרים פינות אוכל?

אוכל ביתי בקלות
פינת אוכל

אם אתם רוצים לעצב את הבית שלכם – אחד המשימות החשובות ביותר היא עיצוב פינת האוכל – המקום בו סועדים, מבלים כמשפחה ומארחים.
בשנים האחרונות פינות האוכל התשדרגו וכיום הם קיימות בשלל עיצובים מרשימים ובמגוון רחב של דגמים, שעשויים מחומרי גלם שונים וגימורים שונים – כך שכל אחד יוכל לבחור את השולחן והכיסאות המתאימים לו ביותר, לפי טעמו והעדפותיו. אז איך עושים את זה? בחללים צפופים או קטנים, חשוב לתכנן היטב את המרחב כך שיהיה מספיק מקום לפינת האוכל ונוכל לאכול בה בנוחות ולשהות בה לאורך זמן. הכנו לכם מספר המלצות שיעזרו לייצר מרחב נכון לטובת פינת אוכל ובנוסף המלצות כיצד לבחור את פינת האוכל הטובה ביותר לחלל שלכם:

בחירת פינת האוכל

כדי לבחור פינת אוכל נכונה חשוב שתשימו לב לצורה שלה. הצורה של פינת האוכל קריטית, וכדאי לבחור דגמים שיתאימו לשטח שלכם.

נהוג להבחין בין שולחנות אוכל עגולים למלבניים ולמרובעים. פינות אוכל עגולות מאפשרות קרבה משפחתית באמצעות העובדה שהן שוברות את ההיררכיה בין הסועדים וכולם יושבים יחד בצורה אינטימית יותר. בנוסף, שולחנות עגולים תופסים פחות מקום ומתאימים גם לחללים פינתיים ואף מייצרים תחושה אינטימית. לעומת זאת שולחנות מלבניים נחשבים לאלטרנטיבה המסורתית ומתאימים למשפחות עם הרבה סועדים.

על מה לשים דגש בבחירת פינת אוכל?

  • שטח – בבחירת פינת האוכל הנכונה כדאי למדוד את השטח ולהחליט כיצד פינת האוכל תשפיע על הזרימה, לכמה אנשים יתאים השולחן לפי מספר הנפשות בבית או מספר האורחים שאתם נוהגים לארח וכן תדירות השימוש- כך שבמקרים מסוימים יתכן שההעדפה תהיה לטובת שולחן נפתח ומתקפל או שולחן גדול – הכל תלוי בצרכים שלכם.
  • סגנון – הסגנון משחק תפקיד מכריע בבחירת פינת אוכל וכדאי לרכוש שולחן שיתמזג בהרמוניה עם עיצוב הבית שלכם. תוכלו לשלב שולחנות בהירים שיתבלטו על רקע של חלל כהה או שולחן וכיסאות כהים שיתבלטו על רקע של חלל בהיר.

לא משדרגים לפני שבודקים את סוג החומרים והכיסאות

פונקציונאליות היא חלק בלתי נפרד מההחלטה. אפשר למצוא דגמים הכוללים פתרונות אחסון בילד אין, שולחנות המתקפלים אל תוך הקיר ועוד. שימו דגש על מרחב תנועה ותזוזה שקמים ויושבים בפינת אוכל. חשוב שתשימו דגש על חומרי הגלם מהם עשויים הרהיטים כדי להבטיח שיהיו אייכותיים עם תוחלת חיים ארוכה בעמידות גבוהה ותחזוקה מינימלית. אל תשכחו לשלב עם פינת האוכל כיסאות שיתאימו למידות השולחן – רצוי למדוד את גובה השולחן כדי לכוון לישיבה נכונה, כמו גם לבחון את רוחב הכיסא למען ישיבה נוחה ולהתאים או ליצור קונטרסט בין הסגנון של הכיסא לסגנון השולחן. ישנם דגמים מעוצבים שמרופדים בבדי קטיפה ומשולבים בכריות גדולות וגב גבוה לתמיכה מקסימלית או בדים דמוי עור קלים לניקוי – תוכלו לבחור את כל מה שמתחשק לכם.

לסיכום

בבחירת פינת ישיבה אל תתפשרו על הסטנדרטים הגבוהים ביותר – ייצור קפדני מחומרים איכותיים, כמו עץ אלון מלא או עור מלאכותי חזק, ומקום שמציע דגמים מרהיבים ואיכותיים לשדרוג העיצוב והאווירה בבית.

לכתבה הקודמת לכתבה הבאה