איך להכין גלידה בבית משני מרכיבים בלבד?

אוכל ביתי בקלות
גלידה ביתית משני מרכיבים

הקיץ בשיאו, המיתון בשיאו ומחירי הגלידות? נחשתם נכון- בשיאם. שלושת הגורמים האלו גרמו לי לצאת לגלות איך ניתן להכין גלידה ביתית טעימה ואיכותית, ממש כמו שקונים בגלידריות, במינימום מאמץ ומינימום תקציב.

ניתן להכין את הגלידות האלו ולהשאיר במקפיא לתקופה של שבועיים – שלושה לפחות, כך שאתם יכולים להכין בכל פעם כמות גדולה יחסית ולהקפיא. היופי שבמתכון הזה הוא שהוא מאוד נטרלי, כלומר, ניתן להכין אותו עם מגוון תוספות שונות ובכך להרוויח כל מיני סוגי טעמים.

המתכון לבסיס הכנת הגלידה הביתית

פריסת הדפסה
  • זמן הכנה: 10 דקות
  • זמן בישול: 2 שעות
  • כמות מנות: 12

מצרכים

  • 500 מ"ל שמנת מתוקה 38%, 2 מיכלים
  • 400 מ"ל חלב מרוכז

אופן ההכנה

  • 1)

    בקערת מיקסר נערבב את השמנת עד שנקבל קצפת יציבה במיוחד. (יש להשתמש בוו הקצפה.)

  • 2)

    נוסיף את החלב המרוכז ונקציף למשך חצי דקה נוספת, עד שהחלב המרוכז ייטמע בקצפת.

  • 3)

    זה השלב להכניס את כל התוספות שאתם רוצים (תקראו את הכתבה המלאה כדי לקבל רעיונות לטעמים טעימים ופשוטים להכנה) ולהכניס למקפיא בכלי אטום ל-24 שעות לפחות.

אחרי שהבסיס שלנו מוכן, ניתן להמשיך להוסיף לו תוספות לפי מה שכל המשפחה אוהבת.

אני בדרך כלל מכפילה כמות ומחלקת את הבלילה לארבעה טעמים לפחות.

באיזה טעמים אפשר לשדרג את המתכון?

כמו שאמרתי בהתחלה – כל הטעמים ייתקבלו כאן בברכה וזה תלוי כמה אתם מעוניינים להשקיע ומה יש לכם בבית. אבל כדי לפשט את התהליך ולהראות לכם עד כמה זה קל להכין גלידה ביתית בבית, אני אציג לכם כמה מהטעמים שאנחנו הכי אוהבים בבית.

גלידת שברי עוגיות

מתכון לגלידת אוראו ביתית
מתכון לגלידת אוראו ביתית

עוד גלידה אהובה במיוחד אצלנו בבית היא גלידת אוראו פשוטה ומשובחת, הפעם, נקצוץ עוגיות אוראו (או עוגיות אחרות בסגנון) במעבד מזון או בעזרת סכין – מה שיש ונערבב היטב בבסיס הגלידה שלנו. אני אוהבת לקצוץ את חלק משברי העוגיות לחתיכות קטנות מאוד מאוד, ממש עד ליצירת קרם וחלק להשאיר כחתיכות גדולות יחסית – כדי שיהיה לנו בגלידה שילוב מרקמים מעניין (כמובן שיש לנהוג בזהירות אם ילדים קטנים אוכלים מהגלידה גם)

גלידת צ'אנקי מאנקי ביתית

אני חושבת שצ'אנקי מאנקי זו הגלידה האהובה עליי מכל הגלידות של בן אנד ג'ריס, ואתם לא מבינים כמה פשוט להכין אותה.

לתוך גלידת הבסיס שהכנו מקודם נוסיף שברי בננה יבשה, אגוזי מלך וכמובן צ'אנקים שמנמנים של שוקולד איכותי (אפשר מריר כמו בגלידה המקורית ואפשר חלב כמובן) נערבב היטב את הבלילה ונשלח לקירור.

גלידת נוטלה מצוינת

אם תרצו להכין גלידת נוטלה טעימה (או גלידת שוקולד השחר, גלידת לואקר, גלידת ריבת חלב וכו') כל מה שתצטרכו לעשות הוא להוסיף 3 כפות נוטלה ל-200 מ"ל שמנת מתוקה ולערבב היטב, עד שכל הנוטלה תטמע בשמנת ולא יישארו גושים בכלל. את הנוטלה המעורבבת נערבב כעת בבלילה שהכנו למעלה. שימו לב שאם אתם מכינים חצי בלילה, יש לחלק בחצי את כמות הנוטלה והשמנת המתוקה, אחרת הגלידה תצא מאוד מתוקה.

גלידת פבלובה ופירות יער

אחת הגלידה שאני הכי אוהבת, ואתם לא מבינים כמה קל להכין אותה לבד, כל מה שצריך הוא להוסיף לבסיס 3-4 חופנים של פירות יער (בהתאם לכמות שהכנתם, כמובן) וכמה שברי נשיקות (אפשר לקנות בכל סופר או להכין בבית זה תוספת נפלאה לקפה של הבוקר. מערבבים היטב ושולחים להקפאה.

גלידת אוכמניות

גלידת אוכמניות ביתית קלה להכנה
גלידת אוכמניות ביתית קלה להכנה

טעם נוסף שאני אוהבת להכין הוא גלידת אוכמניות, תהליך ההכנה שלה מעט יותר ארוך אך הוא שווה את זה. אני בדרך כלל משתמשת ב-3-4 חופנים של אוכמניות.

  • ראשית, אם משתמשים באוכמניות קפאות, עלינו להשאיר אותם במסננת עד שהם יפשירו לחלוטין, כדי שכל הנוזלים המיותרים ייצאו מהאוכמניות שלנו (אחרת נקבל טעם של קרח לא רצוי בגלידה)
  • שנית, נחלק את האוכמניות לשניים, את החצי הראשון נטחן עד קבלת מרקם חלק ואת החצי השני נשאיר בשלמותו.
  • נערבב את המחית שיצרנו בתוך בלילה הגלידה – ניתן להערבב לחלוטין ליצירת מראה אחיד או לערבב מעט ליצירת מראה משויש כמו בתמונה.
  • לבסוף נוסיף את האוכמניות השלמונות ונערבב מעט, רק עד שהן יתפזרו בבלילה באופן שווה.

גלידה קפה

אחת הגלידות המוצלחות ביותר בבית שלי, היא גלידת קפה. אני מכינה מנת קפה אחת במכונת הקפה (מנה קצרה) ונותנת לה להצטנן לחלוטין. לאחר מכן, אני מערבבת אותה בתערובת הגלידה.

גלידת וניל פשוטה

גלידת וניל איכותית שמכינים בבית
גלידת וניל איכותית שמכינים בבית

כדי להכין גלידת וניל פשוטה, תוכלו לערבב את בסיס הגלידה שלכם עם 2-3 כפיות מחית וניל איכותית, כזו שרואים את גרגירי הווניל שלה לאחר הערבוב. ממליצה להגיש עם עלה נענע מרען.

הכנתם? אל תשכחו לספר לי בתגובות איזה טעם הכנתם ואיך יצא!

לכתבה הקודמת לכתבה הבאה