עוגת קרם שניט של סבתא – העוגה הכי טעימה בעולם

אוכל ביתי בקלות
מתכון לעוגת קרם שניט

זמן הכנה:

זמן בישול:

כמות מנות: 12 חתיכות מכובדות

קרמשניט, קרם שניט, מילפיי או נפוליאון: העוגה הכי טעימה שיש

אף פעם לא התעכבתי כל כך הרבה על הכותרת כמו במתכון הזה. כל אחד קורא לעוגה הזו בשם אחר, וזה בלבל אותי לגמרי – קרמשניט במחובר, קרם שניט בנפרד, מילפיי, נפוליאון… אבל בואו נסכים על דבר אחד – לא משנה איך תקראו לה, זו העוגה הכי טעימה שיש. כל מי שטעם את המעדן השכבותי הזה יודע שלא מדובר בעוד עוגה רגילה, אלא בפינוק אמיתי של קרם עשיר, שכבות בצק עלים פריכות ואבקת סוכר שמפזרת קצת קסם על כל ביס.

סיפור ילדות מתוק מעוגת קרם שניט

כשהייתי קטנה, עוגת קרם שניט הייתה העוגה האהובה עליי, אולי בגלל שזה מזכיר לי כל כך את סבתא שלי, זיכרונה לברכה. היא תמיד ידעה איך להפוך כל ביקור אצלה לחוויה מיוחדת, והעוגה הזו הייתה חלק בלתי נפרד מזה. סבתא נהגה להכין את הקרם שניט המפורסם שלה כמעט בכל סוף שבוע, ולמרות שבבית הקפידו על זמנים בין אכילת בשר לחלב, הייתי מוצאת דרך לטעום ממנה גם אם זה היה אסור.

כשהיינו מגיעים לארוחת שישי אצל סבא וסבתא, הייתי רצה למטבח לגנוב חתיכת עוגה לפני הקידוש – רגע מתוק של ילדה שרק רוצה לטעום קצת מהקסם. ואם אתם חושבים שזה הספיק לי, אתם טועים 😉. אחרי ארוחת השישי (הכי טעימה בעולם יש לציין, בכל זאת אין על אוכל של סבתא) הייתי מתכננת על עוד חתיכה מהעוגה, וכמובן שסבתא, שכבר הכירה את כל הטריקים שלי, הייתה מבטיחה לי שבבוקר היא תחתוך לי חתיכה גדולה גדולה במיוחד. וכך היה מדיי שבת – עוגה קרמית מושלמת, עטופה בזיכרונות של אהבה משפחתית.

מתכון פשוט עם תוצאה מרשימה

המתכון לעוגת קרם שניט שלפניכם הוא סופר פשוט, בדיוק כמו שסבתא הייתה מכינה. הוא מתאים לאלו שמחפשים להכין משהו מתוק ומרשים בלי להתעסק יותר מדי. העוגה הזו היא דוגמה נהדרת לאיך מרכיבים בסיסיים ופשוטים יכולים להפוך למשהו שכולם זוכרים, במיוחד כשהם עטופים בזיכרונות טובים.

אפשר להכין את הקרם שניט גם עם בצק עלים לקרמשניט שקונים מוכן, אבל אני אישית אוהבת את הגרסה שמכינים מבצק עלים קפוא שאופים לבד. זה מזכיר לי את סבתא שלי, שהייתה פורשת את הבצק על מגש ומניחה אותו לאפות עד שהוא מזהיב וריחני. התוצאה? שכבות פריכות שמתפצפצות בכל ביס ומתמזגות באופן מושלם עם הקרם העשיר והמתוק.

מה עושה את הקרם שניט למושלם?

הקרם שניט הוא עוגה שמצליחה להיות מרשימה למרות הפשטות שלה. המרקם הפריך של הבצק משתלב נהדר עם הקרם העדין שמצפה אותו, והאבקת סוכר מעל מוסיפה טאץ' קלאסי. הנה כמה טיפים שיהפכו את העוגה הזו לעוד יותר מוצלחת:

  • בחירת הבצק: חשוב להשתמש בבצק עלים איכותי, כזה שמכיל חמאה אמיתית, כדי לקבל שכבות פריכות ונמסות בפה. אם אתם משתמשים בבצק עלים קפוא, אל תשכחו להפשיר אותו לגמרי לפני השימוש.
  • הקפדה על הקרם: כדי שהקרם יהיה חלק ויציב, חשוב להקפיד על ערבוב יסודי של כל המרכיבים. כשמשתמשים במיקסר, כדאי להתחיל במהירות נמוכה ולהעלות בהדרגה כדי למנוע היווצרות גושים.
  • הרכבת העוגה: מומלץ להרכיב את העוגה כמה שעות לפני ההגשה, כדי שהקרם יתקבע והשכבות יתאחדו. זה יעזור לעוגה להישאר יציבה ויפה בזמן החיתוך.

זיכרונות מהמתכון של סבתא

המתכון הזה הוא לא רק טעים, הוא גם מלא בזיכרונות מתוקים מהילדות שלי. בכל פעם שאני מכינה את העוגה הזו, אני חוזרת לרגעים בהם סבתא שלי הייתה עומדת במטבח שלה, עם סינר פרחוני וחיוך רחב, מתכוננת לאפות את העוגה שכולנו חיכינו לה. היא הייתה משקיעה כל כך הרבה אהבה בתהליך, והייתה משתדלת שכולנו נהנה מכל ביס.

היום, כשאני מכינה את הקרם שניט בבית שלי, אני מרגישה שאני ממשיכה את המסורת שלה, ומעבירה את האהבה הגדולה שלה דרך המתכון הזה לדורות הבאים.

אז הנה לפניכם מתכון לעוגת הקרם שניט של סבתא – העוגה שתמיד גרמה לי לחייך. זה לא משנה אם אתם קוראים לה קרמשניט, עוגת נפוליאון או מילפיי, העוגה הזו תמיד תעשה לכם טוב על הלב. התהליך כל כך פשוט והתוצאה כל כך יפה ומרשימה – עוגה שכל אחד יכול להכין, וכל אחד יתאהב בה.

אז קדימה, גשו למטבח והכינו את עוגת הקרם שניט הכי טעימה בעולם. אל תשכחו לשתף אותי איך יצא – אני בטוחה שגם אתם תתאהבו בה בדיוק כמו שאני התאהבתי, בזכות סבתא האהובה שלי 😊.

פריסת הדפסה
  • כמות מנות: 12 חתיכות מכובדות

מצרכים

  • חבילה בצק עלים קפוא, מופשר, (500 גרם)
  • 500 מ"ל שמנת מתוקה להקצפה, (2 מכלים שלמים)
  • 600 מ"ל חלב , (2.5 כוסות)
  • 2 חבילות אינסטנט פודינג
  • אבקת סוכר לפיזור מעל העוגה

אופן ההכנה

  • 1)

    קודם כל, אם בצק העלים שלכם לא מופשר, תפשירו אותו.

  • 2)

    נחמם תנור ל-180 מעלות ונרפד תבנית תנור בנייר אפייה.

  • 3)

    כשתנור הגיע ל-180, נחתוך חתיכה מבצק העלים בגודל התבנית שלנו, נניח בעדינות על תבנית התנור את הצק ונחורר מעט עם מזלג, לאחר מכן, נניח על הבצק נייר אפייה ועליו תבנית תנור נוספת.

    בעצם ניצור "סנדוויץ'" תבנית תנור, נייר אפיה, בצק עלים מחורר, נייר אפייה ותבנית תנור. אנחנו עושים את זה כדי שהבצק שלנו לא יתנפח ויישאר דק.

    שימו לב – ניתן לפזר מעט סוכר חום על הבצק כדי לקבל בצק מקורמל וחום

  • 4)

    נכניס בזהירות את התבניות לתנור ונאפה במשך 40 דקות.

  • 5)

    לכשעברו 40 דקות, נוציא את הבצק מבין התבניות (בזהירות, זה חם!) ונחתוך את הבצק ל-2 חתיכות שוות. חתיכה אחת תשמש אותנו לתחתית לעוגה והשנייה לחלק העליון.

    אם אתם רוצים עוגה גדולה יותר, תכינו 2 חתיכות של בצק בגודל התבנית תנור שלכם ואל תחתכו אותם, אל תשכחו להכפיל כמויות לקרם שאנחנו נכין עכשיו.

  • 6)

    כעת נכין את הקרם, בקערת מיקסר עם וו בלון או בעזרת מיקסר ידני, נקציף את השמנת המתוקה, האינסטנט פודינג והחלב עד קבלת קצפת יציבה מאוד.

  • 7)

    כעת נרכיב את העוגה: נניח על צלחת הגשה יפה את אחת מחתיכות הבצק המוכן שלנו ועליו את הקרם שהכנו נשטח ונעצב את הקרם שלנו בעזרת פלטה או לקקן ולסיום נניח את חתיכת הבצק השנייה.

    יש הנוהגים לחתוך את הבצק בצורת רינג מרובע ולהכין את העוגה בתוך הרינג, ככה יוצאת להם עוגה משורטטת

  • 8)

    להגשה, נפזר מעל העוגה אבקת סוכר, ניתן לקשט עם פירות טריים.

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

למתכון הקודם למתכון הבא