איך מנקים כלי כסף שהשחירו?

אוכל ביתי בקלות
ניקוי כלי כסף

כלי כסף ישנים נוטים להשחיר עם הזמן, חלק מהאנשים אוהבים את המראה העתיק וה"מלוכלך" ולחלק זה מפריע וחשוב להם לשמור על נראות נוצצת ומבריקה במיוחד. כלי כסף נקיים ומבריקים שמשתמשים בהם כפריט עיצובי/ דקורטיבי בבית או במשרד יכולים לשפר מאוד את הנראות הכוללת בחלל. הכנו לכם מדריך מקיף בו נראה לכם את הדרכים הטובות ביותר לניקוי כלי כסף שהשחירו ממש כמו מקצוענים.

למה כלי כסף משחירים?

ככל שחולף הזמן, כלי כסף יכולים להפוך לשחורים עקב תהליך טבעי שנקרא הכתמה (מלשון כתם). כתם הוא שכבה דקה של קורוזיה הנוצרת על פני השטח של כלי הכסף, וכתוצאה מכך המראה שלו הופך כהה ועמום, בקיצור לשחור. הגורמים הנפוצים להכתמת כלי כסף כוללים חשיפה לחומרים המכילים גופרית כמו ביצים ומזונות מסוימים ומגע עם אוויר ולחות.

שיטות יעילות לניקוי כלי כסף שהשחירו

כדי לנקות ביעילות כלי כסף שהשחירו, תזדקקו למספר דברים:

סודה לשתייה:

נכון שזה נשפע פשוט אך ניקוי כלי כסף בעזרת סודה לשתייה היא שיטת ניקוי יעילה במיוחד שעושה פלאים בהסרת כתמים מכלי כסף.

איך עושים את זה?

צרו משחה על ידי ערבוב סודה לשתייה עם מים ולאחר מכן מרחו אותה על האזורים המושחרים של כלי הכסף שלכם, חכו כשעה ותנקו את כלי הכסף עם מטלית. תוכלו להפוך את המשחה לדלילה ולהכניס את כלי הכסף אליה למשך כמה שעות ולנקות לאחריהן עם מטלית.

חומץ:

ניקוי כלי כסף עם חומץ היא דרך מעולה נוספת להבריק את הכלים ולהוריד את ההשחרה. חומץ עוזר להסיר כתמים קשים ולהחזיר את הברק לכלי הכסף שלכם בעזרת תכונותיו החומציות שממיסות את הכתמים.

איך עושים את זה?

תכינו תערובת של מים וחומץ ביחס של שלישי חומץ ו- 2/3 מים, לאחר מכן תשרו את כלי הכסף שלכם למשך כחצי שעה. בסיום התהליך יש לשטוף היטב ולייבש במטלית רכה.

מיץ לימון:

גם שימוש במיץ לימון היא דרך נוספת ומעולה לניקוי כלי כסף שהשחירו, החומצה שיש בלימון עוזרת להמיס את הכתמים על כלי הכסף ומספקת כלים מבריקים.

איך עושים את זה?

תוכלו לסחוט לימון ולהשרות את כלי הכסף במיץ הלימון למשך כשעה או מנגד, לקחת פלח לימון ולשפשף איתו את כלי הכסף שלכם ולאחר מכן שטפו במים וייבשו העזרת מטלית רכה, אתם תופתעו כמה שזה יעזור.

מטליות לניקוי כלי כסף

שיטה נוספת ויעילה לניקוי כלי כסף היא שימוש במטליות ייעודיות לניקוי כלי כסף.

איך עושים את זה?

תחילה תקנו את המטליות של אחת מהחברות, תנקו את כלי הכסף שלכם עם מים ונגבו היטב. כשהם התייבשו תשפשפו את כלי הכסף בעזרת המטליות בחוזק בינוני ותראו פלאים.

ליטוש בעזרת בית מלאכה

שיטה נוספת שתעזור להסיר כתמים קשים בצורה הטובה ביותר היא שימוש בשירותי ליטוש וניקוי כלי כסף של בית מלאכה. בשיטה זו לא תצטרכו להתאמץ כלל אלא בית המלאכה יעשה את כל העבודה עבורכם ותקבלו כלי כסף נקיים ומבריקים. התהליך מתחיל בניקוי, מריחת חומר ייעודי וליטוש עדין כדי להסיר את הכתמים והלכלוך. בסיום התהליך בית המלאכה יצפה את כלי הכסף שלכם בציפוי שישמור על הכלים שלכם לאורך זמן.

לסיכום

ניקוי כלי כסף חשובה למי שרוצה לשמור על נראות חדשה, מבריקה ונוצצת ולהנות מהיופי האמיתי של הכלים. תוכלו להשתמש במגוון השיטות שלנו כדי להחיות את כלי הכסף שלכם שוב, עשו זאת בעדינות ובנחת. בהצלחה!

למתכונים קלים להכנה לחצו כאן.

לכתבה הקודמת לכתבה הבאה